Wpisy archiwalne w kategorii

Testy roweru

Dystans całkowity:34.93 km (w terenie 18.00 km; 51.53%)
Czas w ruchu:02:08
Średnia prędkość:16.37 km/h
Maksymalna prędkość:38.80 km/h
Liczba aktywności:2
Średnio na aktywność:17.47 km i 1h 04m
Więcej statystyk

Jazda testowa

Sobota, 27 października 2018 · Komentarze(5)
Kategoria Testy roweru
Kilkanaście spędzonych wieczorów przed kompem i rozglądanie się na holenderskich portalach ogłoszeniowych w dziale rowery poziome (ligfietsen). Nie tak łatwo jest znaleźć dobry egzemplarz w okazyjnej cenie a taki zakup zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Pomimo tego postanowiłem spróbować. Osobiście się przekonałem, że dobre zadbane egzemplarze rowerów poziomych, są tak jak i u nas dużo droższe niż zwykłe rowery. Jak pokazuje się coś w dobrej cenie to szybko zostaje sprzedane. Miejscowi też szukają. Holenderskie portale ogłoszeniowe mają jednak tą przewagę nad naszymi, że wybór jest dużo większy a ceny bardziej przystępne niż u nas. Niemal codziennie pojawiają się nowe ogłoszenia. Niestety trzeba się liczyć także z kosztami transportu. Do wyboru mamy szeroką gamę rowerów poziomych, począwszy od prostych nie amortyzowanych konstrukcji, sporą ofertę Giantów, przez Trójkołowce, Lowracery aż po Velomobile. Rozpiętość cen równie szeroka, od 100 po kilka tysięcy euro. Kryteria wyszukiwania miałem z góry określone. Uniwersalny turystyczny rower poziomy w pełni amortyzowany, właśnie coś takiego jak na zdjęciach poniżej. Kilka wcześniejszych ofert uciekło mi "sprzed nosa" ale w końcu udało się coś znaleźć. Najpierw wymiana maili ze sprzedającym, ustalanie terminu, rezerwacja, poszukiwanie transportu i w piątek wieczorem rower wyjechał od właściciela z Holandii.
W sobotę wczesnym popołudniem był już u mnie pod domem, także miałem jeszcze czas na mały przegląd, poprawki techniczne, dopompowanie kół i wreszcie długo wyczekiwana przejażdżka świeżo zakupionym rowerem poziomym. Tym razem jest to konstrukcja Holenderskiej firmy Challenge, model Focus Comfort. Aura na zewnątrz średnio przyjemna, chłodno i wietrznie dlatego trasa po okolicznych drogach i ścieżkach. Trochę asfaltu, trochę szutrów aby w pełni wypróbować właściwości jezdne roweru.
Trzeba przyznać, że konstrukcja dosyć miękka, ale damper można podregulować dostosowując sztywność roweru do swoich potrzeb. Siedzisko w miarę nisko 55 cm nad ziemią, prowadzenie na asfalcie stabilne i przyjemne. Miękkość roweru doceniłem na szutrach, bardzo dobrze wybierał wszelkie nierówności. Jedyny mankament , że z przodu tylko jeden blat, zapewne w Holandii to nie jest wadą ale na nasze pagórki będę musiał zmienić tylną kasetę na minimum 11-32. Lakier wizualnie do małych poprawek oraz materacyk przydałby się nowy ale to w końcu rower używany. Technicznie na całej trasie sprawował się bez zarzutów. Prowadzenie sprawia dużo frajdy, jedzie się naprawdę fajnie i przyjemnie.Po dodaniu tylnej owiewki byłby to dosyć szybki uniwersalny rower. Żona nie miała problemów z jazdą a była to jej pierwsza jazda rowerem poziomym. Na Bluebike nie dała rady. Zakup pomimo, że trzeba będzie jeszcze jeszcze kilka rzeczy poprawić i dopracować uważam za udany. Poziomka pozwiedza teraz przynajmniej nasze ciekawe, widokowe trasy a nie tylko nudne holenderskie niziny :-).